Korte samenvatting

21 februari 2009 - Amman, Jordanië

Hallo allemaal, het laatste bericht is alweer veel te lang geleden dus even een snelle samenvatting.

Italie: Koud, regen, duur en materiaalproblemen maar verder een mooi land.....

Tunesie: In het begin nog steeds slecht weer maar verder naar het zuiden toe beter weer en schitterende landschappen. Leuke mensen ontmoet, zowel reizigers als tunesiers, en zeker een land om eens terug te komen. En...vogels: Witbandleeuwerik, Rosse woestijleeuwerik, Atlasgrasmus, Marquis Zanger, Rouwtapuit, Woestijntapuit, Kleine Kortteenleeuwerik, enz, enz.....

Egypte: Vanuit Tunis zijn we naar Cairo gevlogen. Vanuit Cairo in 4 dagen naar de Rode Zee via Suez en door de Sinai-woestijn. Een zandstorm, camperen in de woestijn en lange dagen fietsen in de zon. Laatste nacht geslapen in een hut op het strand en vanuit Nuweiba(de plek het verst van huis) de boot naar Aqaba, Jordanie.

Jordanie: Eerst 3 dagen geluierd en gesnorkeld ten zuiden van Aqaba. Schitterend koraal en tientallen vissensoorten,in alle kleuren en maten vlak bij de kant!! Geweldig!!
Daarna via de Dode Zee weg naar, de naam zegt het al, de Dode zee. 2 Lange dagen fietsen, camperen in de woestijn, camperen bij een politie checkpoint en dobberen in de Dode zee. Vanaf daar(het laagste punt op aarde) naar Amman, waar we nu zijn en gaan proberen een visum voor Syrie te regelen.
Vogels in Jordanie: Vale Woestijnvink, Sinai Roodmus, Waaierstaartraaf, Kroonzandhoen, Brilgrasmus, Steppearend en nog een zootje meer.

Hier laat ik het nu eerst bij, maar aangezien ons hotel internet heeft waarschijnlijk 1 dezer dagen meer en miss ook weer wat foto's.

Groeten Simon

1. rob:
    21 februari 2009
    Hoi Simon en Leo,
    Bedankt voor jullie kaart! Grappig want ik dacht die dag juist aan jullie. Wat een reis maken jullie geweldig, ook al zal niet alles geweldig zijn, jullie doen het toch maar. Ik zie jullie idd met de tt.

groeten Rob