Richting Santiago de Compostela

16 september 2008 - León, Spanje

Hallo allemaal, het heeft even(bijna een maand?) geduurd maar nu toch maar weer eens een bericht.
We zijn nu in Léon in noord Spanje. Na het laatste bericht vanuit Clermont-Ferrand Hebben we een paar zware dagen fietsen gehad met erg veel klimmen en erg wisselend weer. Via de Dordogne en Toulouse(veels te drukke en grote stad voor mij) zijn we naar Pau gereden. Vanuit daar hadden we goed zicht op de pyreneeën, een geweldig gezicht al die grillige bergen.
Omdat ik graag naar de Extremadura in midden Spanje wil om wat vogels te kijken en we niet dwars door spanje willen fietsen hebben we besloten eerst de pelgrimsroute naar Santiago de Compostela op te zoeken en deze een stuk te volgen. Het volgen van deze route geeft ons een beetje zekerheid dat we redelijk door kunnen fietsen en niet ineens een paar dagen alleen maar zwaar moeten klimmen. Ook de doorsteek van de pyreneeën is op deze route goed te doen, eigenlijk maar 1 dag flink klimmen.
De laatste dagen zijn we flink opgeschoten en we denken binnen een week in Santiago te zijn. Vanuit daar willen we via de portugese kust naar de extremadura.

Vorige week hebben we 2 dagen samen met Nigel,een zeer vriendelijke 50 jarige engelsman, gefietst. We ontmoeten hem op een camping en tijdens een praatje bleek hij naar Marokko te fietsen.
 Het was erg leuk om er even iemand bij te hebben en Nigel was zeer makkelijk en fijn in de omgang. In deze twee  dagen hebben we veel meegemaakt:door regen en hagel over de snelweg, doorweekt en bijna onderkoeld(en met 110km op de teller)keihard geweigerd worden bij een pelgrims albergue omdat we geen pelgrims-paspoort hebben en slapen in het washok van een camping zijn maar een paar van deze dingen.

We hebben nu dik 3000 km gefiets en slechts 2 lekke banden, twee maal binnen 24 uur en allebei de keren bij mij natuurlijk. Verder nog geen technische problemen en de fietsen fietsen nog steeds heerlijk.

Ik zal proberen iets regelmatiger een bericht te schrijven, maar je weet maar nooit.

Tot snel en adiós, Simon

1. Lin:
    16 september 2008
    Zow het zat dus even paar dagen tegen.
    Leuk dat jullie iemand ontmoet hebben, hebben jullie weer eens een andere kop om tegen aan te kijken dan elkaar ;)
    Siem kan je al bijna een staartje? :)
    Heb begint hier in Nederland al weer een stuk kouder te worden, erg wennen..
    Mooie omgeving zeg! beginnen jullie kuiten al flink gespierd te worden?
    Nou heel veel succes en plezier maar weer!!
    Dikke knuffel jullie zussie