Ziekjes..

20 september 2008 - Sarria, Spanje

Hallo allemaal,
nu inderdaad zoals beloofd wat sneller weer een bericht, maar meer omdat ik verder niet veel te doen heb vandaag. We waren goed op weg om vanaf Burgos in 6 dagen naar Santiago te fietsen, dagen van tussen de 70 en 120 kilometer. Maar na het eten van mijn zelfgekookte heerlijke chili con carne ben ik behoorlijk ziek geworden en heb gister de hele dag op bed(in de tent dus) gelegen. En vandaag is Leo aan de beurt. We hopen morgen rustig aan weer wat te fiesten, we houden in ieder geval allebij ons eten weer binnen. Waar we ziek van zijn geworden is ons niet helemaal duidelijk maar hopenlijk gaat het vanaf nu beter.

Na ons vertrek uit Léon hebben we 2 dagen flink geklommen, 1 dag tot dik 1400, meter de dag erna tot zo rond de 1330 meter. Hoewel we tot deze tocht eigenlijk nooit geklommen hebben met de fiets gaat dit ons aardig goed af. Ik heb er erg veel plezier in om met een aardig tempo omhoog te fietsen, en daarna nog veel harder te dalen! Onze topsnelheid ligt op 75,48 km/uur, en bijna dagenlijks halen we ruim 60 km/uur. Leuk werk en soms best wel spannend, vooral met ineens tegemoetkomend en de bocht afsnijdend verkeer.
De omgeving is nog steeds zeer afwisslend, de ene dag door dor en droog vlak land, de dag erna ineens alles groen en weer een dag later alleen maar wat dichte hei- en struikbegroeiing.
Ook qua vogels nog erg afwisslend. Sommige dagen raak ik de kijker nauwelijks aan, andere dagen stoppen we regelmatig even. Leuke dingen hier zijn: Grijze Gors, Zwarte Spreeuw, Aasgier, Rotszwaluw, Provencaalse Grasmus, veel Dwerg- en Slangenarend en heel erg veel vliegenvangers en ander klein spul(vermoedlijk grotendeels trek).

Nu we nog op de route naar Santiago zitten zien we dagelijks 100en wandelaars en ook nog aardig wat fietsers, dat zal na santiago wel anders worden(gelukkig). Met 2 dagen hopen we daar te zijn en zolang we niet ziek blijven zal dat wel lukken.

Iedreen heel veel succes met werken en school :-), en misschien snel weer bericht van mij
Groetjes Simon

1. Jurian:
    22 september 2008
    Leuke verhalen allemaal olk..have fun outthere...

tot later
  2. Hans:
    29 september 2008
    Hee jongens.
    Al weer beter,Leo ook,?, is wel te hopen. Wrs zitten jullie al in Portugal, Hebben jullie hey wierookvat nog ddor de kerk zien gaan ? We waren in Zweden afgelopen week. Nauwlijks trek door wind uit NO, wel een paar leuke soorten:Ruigpootuil, Blauwstaart beiden in de netten, Grauwe pijlstomv.,Grauwe Gors door Erwin H. ontdekt, Oehoe. Zee- en Steenarend. Maar geen vinken (minder dan 10.000) en Buizerd en Sperwer ook nauwlijks. Verder wel weer een lekkere week, gezellig ook maar we misten je wel Simon. Erwin ook;je scherpte in vogelen en opmerkingen zei hij, De groeten van het langharig tuig.Het weer is hier nu echt slecht aan het worden;koud en regnachtig, zo te zien zitten jullie eer warmer bij. Heb je een zelfontspanner op het toestek zodat jullie ook samen op de foto kunnen? Ook ben ik benieuwd naar fotos uit de Extramadura. Monfrague, Trujillo, Saltos de Torrejon en de Sierra de las Corchulas , omgeving Belen voor trappen, de vlakten rondom Caceres zijn zo wat plekken die genoemd worden . Kan niet bekijken of jullie dat meepakken, zie maar.Fred gaat maandag onder het mes voor zijn schouder en daarna mag hij eerst heel erg weinig; het moet nu goed aangroeien!
    Ik ben deze wwek nog vrij, telpost en thuis wat doen.Mama komt net thuis van dansen,morgen wil ze met de fiets naar het werk als het droog is.
    Zo eerst maar wwer eens even jongens. Succes en plezier maar weer, ik kijk uit naar een volgend bericht en naar Marokko over een tijdje. Mazzel Hans.
  3. Hans:
    3 oktober 2008
    hee,
    hier is het slecht weer, zo te zien bij jullie beter.
    Wrs portugal nog of hebben julie de vaart er in? Aan de kust wrs tegenwind en in Porto port gedronkem?
    Weini kunnen tellen deze week door het weer,regen en windkracht 4/5. de Koperwieken vliegen nu wel , twee dagen met 700 en 900 en nog een visarend de laatste boerenzwaluwen vertrekken, daags nog 4-7 stuks, dat is zon beetje afgelopen
    Heb je een baart Leo of scheer je je regelmatig ?
    Doen de fietsen het nog goed. We kunnen jullie infiomatie over Marokko sturen en een copie met handige taalweetjes in het marokkaans en frans voor daar. Belang bij? laat maar weten en waar het evt heen moet; nog in Spanje of aan de overkant, jullie gaan de westkust aan ghouden had ik toch goed begrepen, lijkt me wel verstandig, overal afdingen lees ik.
    Ik schrijf nog wel weer eens wat, fotoos zeer aanbevolen maar steek niet teveel tijd in mij als jullie daar geen zin in hebben hoor. Gewoon je eigen gang gaan. Maandag as 6 okt wordt Fred geopereerd.
    Doeg Papa, groeten van Mam.