Marokko

22 oktober 2008 - Malpartida de Plasencia, Spanje

Hallo allemaal, voor het eerst een bericht vanaf een ander continent.
Na een snelle tocht naar het zuiden vanaf de extremadura en even bijkomen in Marbella zijn we na het zien van het slechte weerbericht van spanje snel overgestoken. Snel is een beetje overdreven aangezien we de allergoedkoopste boot hebben gevonden, ook meteen de langzaamste dus. Wat vooronderzoek op internet leverde ons een bedrag van ongeveer 75 euro per persoon op. In de haven hebben we echter een oversteek kunnen regelen van 17 euro pp: dit hield wel in we de fietsen als handbagage mee de boot op moesten slepen, maar voor dat geld hebben we dat er graag voor over.
Na aankomst in Tanger op zoek naar de camping met als enige info de naam en wijk waar deze moest zijn. Na 1 bordje van de camping gevolgd te hebben liepen we behoorlijk vast in de ongelovelijke drukke binnenstad van deze toch best wel grote havenstad. De marokkanen blijken gelukkig zeer vriendelijk en behulpzaam voor 2 zwaar bepakte fietsers. Na 4 keer de weg vragen komt er een spaanse auto naast ons rijden met een marokaanse man en spaanse vrouw die daarna voor ons uit naar de camping rijden. Zonder hulp hadden we deze nooit gevonden aangezien deze in 1 van de vele steegjes ver weggestopt van de grotere wegen lag. Savonds een korte rondleiding door de stad gehad en daarna slapen.

De dag erna meteen Tanger uitgereden en onze ogen uitgekeken: wat een bende hebben ze er hier van gemaakt, grote delen van de steden en ook daarbuiten lijken meer op een vuilnisbelt dan op iets anders. De marokkanen zijn echt heel vriendelijk en behulpzaam en na een dag fietsen hebben we lamme armen van het terugzwaaien en groeten, in 1 dag krijgen we hier meer positieve reacties dan in bijna 3 maanden europa.
Op de meer toeristise plekken wordt je als westerling wel constant aangesproken/lastiggevallen omdat iedreen denkt wat geld aan je te kunnen verdienen.

7 November zullen we Hans en Rommy in Agadir treffen dus we kunnen rustig de tijd nemen om het land en zijn inwoners een beetje te leren kennen.
Ik hou het hier nu eerst bij aangezien Leo al aan het koken is en ik nog maar moet zien hoe ik vanaf hier door het doolhof van steegjes,vuilnis, honden en heel veel marokanen bij de camping kom.
Snel meer nieuws en hopenlijk ook wat fotos.

Groetnen Simon

1. Fred & Annelies:
    24 oktober 2008
    he fietsers, went het daar alwat??
    in een marookko campinggids wordt wel gewaarschuwd voor "dieven op het vinkentouw", en de tip; tent centraal, in het zicht neerzetten en juist niet in een afgelegen hoekje of tegen een muurtsje aan de rand.
    Mazzel, Hans
  2. Lin:
    25 oktober 2008
    Leuk jullie gezien en gesproken te hebben met webcam!!
    Dikke knuffel jullie zusje
  3. Thijs:
    30 oktober 2008
    Hey Simon,
    nog stees te gek om zo te kunnen lezen en te bekijken wat je allemaal ziet en meemaakt! Vorige week met Martijn op de duinen gestaan om vogels te kijken op Texel. Was weer heerlijk!
    Rustig aan en geniet ervan!
    Groet,
    Thijs
  4. Tallie:
    31 oktober 2008
    Hey wereld fietsers. Hier dan eindelijk een reactie van mij, 'eindelijk' zeg ik, omdat ik steeds al wil reageren op je mooie verhalen en prachtige foto's, maar het steeds niet doe..
    Echt geweldig om dit allemaal te lezen en te bekijken, wat een wereld reis..
    Leuk ook dat jullie ouders snel jullie kant op komen, zal raar zijn om elkaar weer te zien 'zo ver weg' .. Blijf schrijven, ik geniet ervan..
    Hele dikke knuffel van Talitha en natuurlijk ook één in je zak voor leo.
  5. Hans Buijsrogge:
    11 november 2008
    He kerels, wat een verhalen! super om te lezen!
    ik hou jullie website in de gaten!

Gr. Hans en Anita
  6. Livia:
    26 november 2008
    ha simon en leo,
    we hebben de verhalen gehoord en de mooie foto s gezien bij hans en rommy. respect!!
    goede reis verder en veel plezier.
  7. Hans:
    26 november 2008
    Hee, was een moeilijk afscheid ! Ging de klim goed 2200 m is hoog he ?! Wrs geen thee gedronken in Asni. Jullie krijgen een route voor fietsers voor Italie (via Fred St.), komt nog.
    Tis erg wennen weer hier, we denken veel aan jullie, mazzel papa
  8. Livia:
    1 december 2008
    lieve simon en leo,

op reis ""over ongebaande wegen""
    steeds weer:wat komen we vandaag weer tegen?
    jullie zijn het ongewisse ingegaan
    en zekerheid is even van de baan.

geen goedheiligman achter op de fiets,
    geen zwarte piet( nou ja...)geen pepernoot, nee niets.
    maar het goede reist toch altijd mee,
    tis zacht en rustig en tevree.

jezelf vind je onderweg,
    juist door te gáán en te vertrouwen, ondanks pech.
    wat je vind op het pad van het leven,
    word je voor je hele leven meegeven.

het ware en het schone en het goede,
    zit niet in sint zijn zak of piet zijn roede,
    je komt het tegen waar je bént
    veel groeten is wat sint jullie zendt!
  9. manon:
    1 december 2008
    hey simon!

leuk om je verhalen te lezen! wat een avontuur!
    hoop dat jullie nog veel mooie dingen tegen komen! hele goede reis verder!en veel succes!

groetjes manon
  10. Lin:
    5 december 2008
    Raar zo zonder jullie hoor op sinterklaas avond!
  11. Hans:
    8 december 2008
    hee mannen,
    bijna opweg naat italie. de kaart die fred st. heeft begint oostelijker (bologne) en gaat zuideljiker van florence naar rome.
    weproberen de kaart of eest een copy via internet bij lullie te krijgen.Langzamerhand genoeg Marokko of ging het lekker ?
    Hier zijn gangetje, liefs, papa.
  12. Livia:
    16 december 2008
    hallo leo en simon,
    vandaag kwam jullie kaart.
    leuk, jullie bericht.
    dank jullie wel!
    het werd met plezier ontvangen!!
    frits en livia
  13. Livia:
    22 december 2008
    lieve simon en leo,
    waar jullie ook zijn (italie?): een fijn kerstfeest gewenst.
    we zijn kaarten aan het schrijven, die van jullie dus zo, op deze manier.