Weer in Spanje

7 oktober 2008 - Malpartida de Plasencia, Spanje

Hallo iedereen,
Het heeft weer even geduurd, maar ik heb weer een internet café gevonden.
De dag na het vorige bericht zijn we nog wat ziek en zwakjes(vooral Leo) in 1 keer naar Santiago gereden. Al met al een lange en zware dag en we waren dan ook blij toen ons tentje net voor het donker stond.
We hebben 1 rustdag in Santiago gehouden, even wat rondgelopen en natuurlijk even naar de cathedraal geweest. Foto´s komen nog, want uploaden lukt hier niet.
Vanuit Santiago zijn we richting de kust gereden voor een korte vakantie aan zee. Vakantie is misschien niet helemaal het juiste woord want we zijn maar 1 dag op dezelfde plek gebleven, de andere dagen steeds stuk gefiets en dan weer een camping zo dicht mogelijk bij zee gezocht. Het was die dagen heerlijk weer en we hebben een aantal keer heerlijk gezwommen. Eerst 3 dagen in Spanje, daarna nog 3 in Portugal.
Wel alleen maar aflandige wind dus niet veel zeetrek, toch met een paar uur zitten 5 Kuhls pijlstormvogels en 20 Noordse pijlstormvogels.

Daarna hebben we koers gezet richting de Extremadura, niet helemaal zo makkelijk fietsen als gehoopt en dus weer een paar lange dagen gemaakt. Het is pas tegen half 9 echt licht dus we zitten de meeste dagen pas rond 10 uur op de fiets en het is dan soms nog erg koud.
Hoe verder we van de Portugese kust kwamen, hoe rustiger(en fijner dus) het werd. En tegen de tijd dat we weer in de buurt van Spanje kwamen werd het landschap ook geweldig mooi; grootse en uitgestrekte gebieden met alleen olijfbomen en kurkeiken.
Nu dus in de extremadura, erg veel vogels dus maar even een korte opsomming:
Grijze wouw, Spaanse Keizerarend, Monniksgier,Blauwe Ekster, Grote Trap, Aasgier, Zwarte Tapuit, Havikarend, Koereigers, eindelijk Hoppen, ongelovelijke hoeveelheden Kuifleeuwerikken en Grauwe Gorzen en nog veel meer.
Vanaf morgen zetten we weer koers richting het zuiden, we willen via Cordoba richting Gibraltar om daarna(eindelijk) over te steken naar Marokko.

Nu weer tijd om verder te gaan want we moeten nog een kaart kopen van midden en zuid Spanje.
Tot snel!!

Groeten Simon

1. Harold:
    12 oktober 2008
    Hi Simon en Leo,
    Krijg kriebel aan mijn gat en heb ook zin om te gaan fietsen als ik jullie verslag en fotoos zie. Goeie reis nog en zorg dat Sinterklaas op tijd uit Spanje vertrekt!
  2. Lin:
    13 oktober 2008
    Mooie foto's jongens!!
  3. Fred & Annelies:
    13 oktober 2008
    Hoi jongens!

Leuke foto's hoor!! We worden er jaloers van...

Groeten Fred en Annelies
  4. Fred Star:
    11 december 2008
    hoi Leo en Simon,
    Hans houdt me aardig op de hoogte, maar het is voor het eerst dat ik julie rieslogger lees.Leuk.Spannend jongens,ik probeer wat met jullie mee te leven ,met de leuke en minder leuke momenten.
    Veel plezier, hou je taai en maak het niet te gek,groeten, Fred St.